måndag 14 mars 2016

"Verkligen inte vårt normala modus operandi"

Bilden som jag fotat och tidningen tog utan tillstånd. Dessutom
kan jag konstatera att inte heller texten är korrekt längre
eftersom det nu ser ut att bli fortsatt kd-styre i alla kommuner.
Dagens samhälle erkänner nu att de helt utan rättighet har snott en bild från denna blogg och ber om ursäkt. Det var för någon vecka sedan det i tidningen var en bild som jag fotat på oss KSO-kollegor tillsammans med Ebba Busch. Jag skrev ett upprört inlägg här på bloggen om att  "Dagens Samhälle struntar i upphovsrätten" och efter bara några timmar fick jag ett telefonsamtal från en Annika Almgren. Hon berättade att hon läst mitt blogginlägg och bad om ursäkt och lovade att göra en utredning om vad som hänt. Utredningen är nu klar och tidningen erkänner sitt misstag och uttrycker att de är ledsna för det inträffade och skriver i ett svar att detta är "Verkligen inte vårt normala modus operandi". Min reflexion över detta är att det var hedersamt att Dagens Samhälle tog sitt brott mot upphovsrätten på stort allvar och seriöst gick till botten med vad som hänt. En annan reflexion är att det oväntat ofta blir reaktioner och medial uppmärksamhet runt det som skrivs här på bloggen. Detta inspirerar till att fortsatt skriva mina små dagliga inlägg.  På följande länk kan du läsa förra inlägget i ärendet om den stulna bilden: www.savsjo.blogspot.se/2016/03/dagens-samhalle-struntar-i-upphovsratt.html