torsdag 14 april 2016

Närgången analys vid möte med kollegor

Chris McIlroy förklarade hur det hänger ihop, solklart
eller hur?
"Personlighet, roll och sammanhang" har varit temat när jag idag träffat kollegor från andra kommuner. Tillsammans har vi ett nätverk som träffas några gånger om året och idag med Chris McIlroy, legitimerad psykolog inom arbetspsykologi och tekniklektor, som föreläsare och seminarieledare. En del av dagen har innehållit närgångna samtal och analyser, skattningar av våra personligheter. Vi pratar ju numera ofta om att folk har olika bokstavskombinationer och kan nu konstatera att jag också är med i den skaran, för min del är jag en tydlig men ovanlig INFJ-typ, en karaktär som jag delar med mindre än en procent av jordens övriga befolkning. Kändes förstås lite tveksamt att hamna i denna fålla men när jag Googlade och på länken www.16person.sv/infj noterade att andra kända INFJ:are var  Martin Luther King, Nelson Mandela, Moder Teresa, Nicole Kidman, Jimmy Carter och Mel Gibson så kändes det genast lite bättre!