tisdag 30 augusti 2016

Proffsiga råd av Synsams engagerade medarbetare

Här testar jag nya glasögon med Hazze Eklöf och
Niclas Midestad på Synsam i Sävsjö
Rådfrågade härförleden min gode vän och arbetskamrat Anders Hanzén vad jag ska göra med mina ögonbekymmer. Rådet var att besöka optikern och tid bokades per omgående hos min husoptiker genom alla år, Synsam i Sävsjö.  Alltid lika trevligt att komma dit, bli väl bemött och få professionella råd från de engagerade medarbetarna Niclas Midestad och Hazze Eklöf!

Synundersökning visade att synen förändrats och delvis förbättrats, det var var hög tid för nya glasögon.  Dotter och fru hjälpte till att leta bågar och vi testade allt som möjligtvis kunde vara tänkbart. De mest aktuella lånades hem några dagar för att ge möjlighet att slutligt välja bågar i lugn och ro. Under mina glasögonår så har jag burit det mesta, runda, vanliga rektangulära, guld, silver hornbågade. Denna gång blev valet efter tillvänjning och mycket funderande ett par runda lite större glasögon.

Behöver du nya glasögon eller linser rekommenderar jag dig också att göra ett besök på Synsam i Sävsjö!