lördag 31 december 2016

Från djupet av mitt hjärta, stort tack!

Skärmdump på aktuell bloggstatistik
Så här på årets sista dag blir det förstås en hel del tankar om året som gått. Det är dags att ta farväl av 2016 och börja blicka framåt mot 2017.

Under 2016 har jag ökat ambitionen med den här bloggen och jag har försökt att dagligen dela med mig av det som händer. Såvitt jag vet finns ingen annan politikerblogg i regionen som så regelbundet delar händelser och reflexioner utifrån jobbet som kommunstyrelsens ordförande och kommunalråd. För mig har bloggandet blivit ett bra sätt att själv bearbeta olika tankar, att bedriva opinionsarbete, men kanske framförallt för att informera om allt det som ständigt händer i politiken i Sävsjö kommun. Sådant som inte får utrymme i vanliga media.

Av och till har jag här gjort inlägg utifrån all den turbulens som finns i omvärlden och försökt bedöma hur det påverkar oss, lokalt i vår kommun. Allra mest har förstås fokus varit på det lokala som händer i Sävsjö kommun, Sveriges i särklass bästa kommun, åtminstone för mig och ur mitt perspektiv!

Jag är så tacksam för den positiva respons som bloggandet har fått! Besöksantalet har under året ökat mycket och i december når den första gången ut till ca 15.000 läsare bara på en månad. Är mycket stimulerande att också en del av er tar kontakt i vardagen med kommentarer och uppmuntran om det som skrivs.

När nu 2016 nästan är slut vill jag rikta ett stort varmt tack till alla er läsare, tack till er som varit med länge och till er som alldeles nyligen har hittat hit, tack till er som läser varje dag såväl som till er som tittar in då och då. Ni är alla lika värdefulla och jag är verkligt tacksam att ni finns här, att ni läser det jag skriver, att ni ibland delar inläggen. Från djupet av mitt hjärta, stort tack!