torsdag 29 december 2016

Håller med, Selmas saga är en av de bästa!

Von Trippelhatt och Selma
Är ledig några dagar men har ändå varit inne i kommunalhuset idag för att kolla inkommande post och skriva på en borgensförbindelse. Det var ganska tomt i kommunalhuset, men det finns en och annan som också jobbar dessa dagar mellan jul och nyår. Många har liksom jag arbetet rätt hårt och passar på att ta ut lite semesterdagar. För mig viktigt att också vara ledig ibland, för att försöka hitta en balans mellan politik och fritid. För politik är roligt, ansvarsfullt men är ett arbete som aldrig tar slut.

Läser att årets Julkalender "Selmas Saga" slår rekord och är den mest sedda genom tiderna. Varje avsnitt har setts av ca 3 miljoner, imponerande. Jag är en av alla dem som är barnsligt förtjust i julkalendrar och jag har förstås också kollat på årets kalender. Jag tycker den varit suveränt bra! Vi har varje dag bjudits på en stunds julstämning, bra budskap, goda värderingar i en stark berättelse. Selmas saga är tillsammans med Pelle Svanslös, Sunes jul och Teskedsgumman mina favoriter av kalendrarna genom åren. Har du missat årets julkalender så passa på att titta på Svt-play där den finns att se fram till 23 januari på denna länk: www.svtplay.se/julkalendern-selmas-saga