onsdag 15 mars 2017

Högloftet smultronställe på Höglandssjukhus

Del av salladsbuffén på Högloftet
Efter en förmiddag, med förvaltningschefer och ordföranden, där vi pratat om ledarutveckling, omvärldsbevakning så väl som miljöfrågor, var dags för resa till Höglandssjukhuset. Jag var idag kallad till en av de kontroller som görs för att kolla upp att allt fungerar väl efter min stomioperation.

Passade innan läkarbesöket på att käka lunch på sjukhusrestaurangen "Högloftet". Sjukhusmat kanske inte har det bästa ryktet, men när jag låg inlagd på Höglandssjukhuset för några år sedan upptäckte jag att i alla fall i Eksjö har mycket bra mat. Uppskattar att få del av den vällagade husmanskosten och att själv få plocka godsaker ur den fräscha salladsbuffén!

Besöket hos doktorn gick bra och kvarvarande tarm ser ok ut. Den fråga som jag ställs inför vid varje besök är om jag vill göra en ny operation för att sy ihop tunntarm och tjocktarm därmed få tillbaka normal tarmfunktion. Hittills har jag sagt nej till detta eftersom jag bara har 30 cm tjocktarm kvar och jag är också orolig att få tillbaka det elände med Ulcerös Kolit jag hade före operationen. Någon som utifrån en liknande situation har erfarenheter att dela med sig av?

I vilket fall som helst, är du på Höglandssjukhuset så passa på att göra ett besök på restaurang Högloftet!