fredag 12 maj 2017

Nu har bloggen passerat tvåhundratusen

I går var det 1.849 besökare inne här på bloggen och under dagen passerade vi totalt 200.000 besök. De många besöken inspirerar till att fortsätta dela mina reflexioner.
    Som du har sett försöker jag här bjuda på en blandning av lite allt möjligt av det jag stöter på i vardagen, både personligt och i arbetet som kommunalråd.
     För mig roligt att genom bloggandet få dela tankar och framförallt få lyfta fram allt positivt som händer i vår kommun. Jag försöker också vara tydlig med det som är mina åsikter och vad jag tror är viktigt, det är förstås sedan fritt för var och en att tycka vad man vill om det.
    En rolig sida av bloggandet är att jag ofta möter människor som kommenterar olika inlägg.  En annan intressant sida är att bloggen väcker uppmärksamhet också bland andra partier, myndigheter och media.
    Exempelvis fick jag häromdagen ett mejl från Region Jönköpings län som skriver "Roligt att du var med på Sverigeförhandlingens seminarium i måndags, och kul att du också tar upp dagen i din blogg. Jag bevakar media om bland annat höghastighetsjärnvägen för Region Jönköpings län, och ganska ofta dyker det upp intressanta blogginlägg från dig i flödet!"

FUNDERAR NU ÖVER OM ATT ÖPPNA UPP FÖR GÄSTBLOGGARE kan vara ett sätt att utveckla bloggen framöver. Skulle du i så fall vara intresserad av att att göra ett inlägg här?  Har du förslag på hur jag kan göra denna blogg bättre? Hör gärna av dig på stgson@me.com