måndag 4 december 2017

Industrilokaler, hyreslägenheter och glatt återseende

Kerstin Magnusson, Inger Arenander och Bengt Albons
bläddar i ett gammalt fotoalbum
BEHOVET AV hyreslägenheter och industrilokaler är större än på mycket länge. Idag har jag fått del av mejl från två trevliga, högutbildade, ungdomar som söker lägenhet för att härifrån pendla till studier i Växjö. Tyvärr kan vi från kommunen just nu inte göra mer än att tipsa om kontakt med våra olika bostadsföretag. På lång sikt handlar det förstås om att jobba på flera plan för mer bostäder i kommunen. Jag har också fått en förfrågan om industrilokal som är svår att möta upp till. Känns tråkigt att det nu är så svårt att hitta lämpliga lokaler för de behov som företagare efterfrågar.

HAR DU LEDIGA lokaler för företag, kanske lägenheter eller ett hus som är möjligt att hyra ut? I så fall tycker jag du ska se till att det kommer ut på marknaden! Det kan ge dig intäkter och kanske göra det möjligt för ett företag att etablera sig eller för någon familj att hitta en bostad!

JAG MÅSTE OCKSÅ FÅ BERÄTTA att jag i eftermiddag har varit med på ett roligt besök i Stockaryd. Min svärmor var på fyrtiotalet barnsköterska i en familj i Jönköping. Efter många år har kontakten med familjens yngste son återupprättas igen. Facebook och Messenger smarta verktyg för att återknyta gamla bekantskaper! I dag kom det yngsta barnet i familjen, Bengt Albons, med sin maka Inger Arenander hem till min svärmor, Kerstin. Vilket härligt möte och roligt återseende det blev!

INGER OCH BENGT är båda journalister och har under många år bott i USA där Inger sedan 2012 varit Sveriges Radios utrikeskorrespondent i Washington.  De har nu flyttat tillbaka till Sverige.  Bengt är sedan några år pensionär medan Inger är tillbaka och jobbar som inrikesreporter.