lördag 16 december 2017

Vilken glädje och känsla med Startist

Viktor Dagman från Stockaryd
JAG HAR SÄLLAN känt sådan en glädje som när jag tittade på Viktor Dagman och fyra artister till  i musiktävlingen Startist. Vilka härliga artister och vilken skön musikupplevelse de förmedlar!

DET ÄR MEDIEHUSET i Stockaryd som är utgångspunkten för denna musiktävling som är för personer med funktionsnedsättning.  Hela 120 personer/grupper kommer att spela in en egen musikvideo. Det sker sedan en tävling via Youtube där man genom att "Gilla" kan rösta fram de bidrag som sedan ska gå till den stora finalen som kommer hållas i samband med Sten Sturefestivalen i Sävsjö.

Countrybandet Ulster spelade efter system med lampor
FÖR MIG ÄR DETTA så roligt eftersom jag under många år engagerat mig för musik med funktionshindrade personer. En hel del av er minns säkert Countrybandet Ulster som var mitt initiativ. Tillsammans med Biskopsboteatern var vi flera gånger i Nyköbing Mors och med inspiration därifrån skapades vår egen Sten Sturefestivalen, den festival som nu blir finalarenan för Startist 26-27 maj 2018. Det känns så roligt att det jag varit med och bygga upp nu lever vidare och utvecklas i nya spännande moderna former. Detta tack vare Mediahuset och dess drivkraft Anders Wisth!

Titta och rösta du också via följande länk:
https://www.youtube.com/channel/UCXpVTb53au_dn4bn9Hq2fkw
Läs mer på hemsidan:
http://startist.se/