måndag 15 januari 2018

Att skriva om bra händelser ger välmående

LÄSTE IDAG ATT professor Martin Seligman visat att personer som varje dag kriver ner minst tre bra händelser ökar sitt välmående och hälsa. Det var trevlig läsning för mig som bloggar!

DAGEN IDAG HAR också innehållit många trevliga händelser att skriva om. Jag började dagen med att tillsammans med informationschef Ywonne Gill besöka äldreboendet Göransgården i Vrigstad. Anledningen var att en av våra medarbetare just idag har jobbat hela 50 år i kommunens tjänst. En imponerande gärning av en person som är mycket uppskattad på sin arbetsplats. En person som troget, lojalt och med gott bemötande alltid ställt upp för sitt arbete. Det blev uppvaktning med blommor, tal och fika med god vildmarkstårta.

JAG HAR I EFTERMIDDAG träffat en entusiastisk och driven pensionär som visade intresse för att vara med och hjälpa till med ett marknadsföra Sävsjö skyttecenter. Blev ett bra samtal och det kom fram nya ideér som kan komma till nytta framöver, kul!

MIN TREDJE roliga händelse är att den här bloggen idag passerat en kvartsmiljon besök och hade det senaste dygnet besök av 662 unika personer.  Det är så inspirerande att så många väljer att gå in och kolla här.  Ett STORT TACK TILL ALLA ER som följer min blogg!