söndag 29 april 2018

Tack för förtroende och uppmuntran!

Det är bra att vi har valsedlar med stor bredd!
Här finns många nya kandidater men också flera med lång
erfarenhet. Det finns unga och lite äldre, kvinnor och män
men också personer med utländsk bakgrund. 
DET HAR  VARIT SÅ GOTT med all den uppmuntran som jag fått den här veckan! Handskrivna små lappar, meddelanden och samtal där flera visat sin uppskattning. Detta utifrån att det i veckan blivit känt att jag fått förtroendet att vara etta på Kristdemokraternas valsedlar i Sävsjö kommun. Stort TACK för all uppmuntran!

JAG ÄR GLAD OCH HEDRAD men också mycket ödmjuk inför att än en gång få kliva fram som kandidat till uppgiften som kommunstyrelsens ordförande och kommunalråd. Jag känner mig långt ifrån färdig med kommunpolitiken och kavlar gärna upp ärmarna och fortsätter att jobba hårt för den kommun som jag tycker så mycket om. Så om också väljarna ger sitt förtroende vill jag gärna fortsätta ett tag till i vår kommuns allra roligaste jobb!

NÅGOT SOM OCKSÅ känns roligt är att det på våra valsedlar finns många nya namn, detta blandat med flera personer som har gedigen erfarenhet. Det finns hela 47 olika personer som kandiderar till fullmäktige. Den som är yngst är 19 och den som är äldst 75 år. Det är bra att det på kristdemokraternas valsedlar finns många engagerade kandidater som är bereda att kliva fram och axla ansvarsfulla uppdrag. Det bådar gott för framtiden och är en bra förutsättning för ett bra valresultat.

Läs mer om Kristdemokraterna inför valet på följande betallänk till Smålands Dagblad:
https://www.smalandsdagblad.se/article/kristdemokraterna-ar-inte-nojda-annu/
(På denna länk kan du också se en mycket bra videointervju med Johanna Danielsson, en av våra unga kandidater!)

Du kan också läsa artikel i Sävsjöappen på denna länk:




Denna artikel är hämtad från Sävsjöappen och skriven av journalisten Lillian Andersson.
Du kan läsa dagliga nyheter och få en fin bevakning av valrörelsen
genom att gratis ladda ner Sävsjöappen i din smartphone eller läsplatta.