söndag 5 november 2017

Det enda jag kan göra är att be för mina syskon

First Baptist Church i Sutherland
Springs, San Antonio, Texas. 
SENT PÅ SÖNDAGSKVÄLLEN nås jag de tragiska nyheterna om att det åter skett ett kallblodigt mördande av människor I USA. Att dådet denna gång skett under en gudstjänst berör oss som brukar gå i kyrkan lite extra. Det känns så förfärligt att kristna syskon som samlas för att be och fira gudstjänst ska slaktas av en hänsynslös mördare i ett sådant fasansfullt illdåd.

JAG KÄNNER MIG BEDRÖVAD av ständiga rapporter om sådana här tragiska skjutningar i USA. Det enda jag kan göra är att be för alla de berörda människorna och deras närstående. Mina böner går just nu till alla de som bor i Sutherland Springs, Texas och särskilt de som är medlemmar i den nu så illa drabbade baptistförsamlingen. Må Gud ge dem styrka att ta sig vidare genom sorg, saknad och smärta.