onsdag 22 november 2017

Tempo satsar och tack till personal

Fräscha nya kyldiskar i Tempo 
LIVSMEDELSBUTIKEN TEMPO i Stockaryd gör en stor satsning med nya kylar och frysar. De gör också en ny design av butiken med färger och hyllor. Fräscht, snyggt och proffsigt!
     Helena Gill från Sävsjö Näringsliv och jag var idag där på ett besök och vi överlämnade en blomma för att visa vår uppskattning. En satsning långt utöver det vanliga.

Har du inte varit på Tempo på ett tag så gör ett besök i denna fina livsmedelsbutik!


Gösta Persson stod för fin underhållning
AVTACKNiNG AV personal som går eller gått i pension och överlämning av minnesgåvor till de som varit 25 år i kommunens tjänst var kvällens trevliga aktivitet. Fullmäktiges ordförande Per Danielsson var kvällens konferencier och min uppgift var att hålla ett tal. För kvällens underhållning stod Gösta Persson som sjöng till eget gitarrackompanjemang.

I MITT TAL så uttryckte jag kommunens tack till de som nu går i pension och de som haft 25 år i kommunens tjänst. Jag gjorde en liten tillbakablick till just 1992, det år när de som fick sin minnesgåva anställdes. Jag berättade om en del stora världshändelser, det som hände i Europa och Sverige men mest om händelser i vår kommun.

LARS STRÖMBLAD EFTERTRÄDDE UNO NORD som kommunalråd. Det var tufft på arbetsmarknaden och i kommunens ekonomi. Därför togs fram ett sparpaket som innebar att det minskades med många tjänster. Men det hände också mycket positivt  detta år med tillbyggnad av Södergården, ny sporthall i Vrigstad med mera. Jag konstaterade att vår kommun har gått igenom tider av framgång men också av tider när det varit tufft. Men kommunens personal har alltid lojalt gjort ett proffsigt jobb och förmedlat god omsorg utbildning, fritid och teknisk kvalité till vår medborgare!