lördag 26 maj 2018

Ledigt och förberedelse för nationaldag

SKÖNT MED EN ledig dag! Idag med trädgårdsarbete, firande av svärmor och lite annat smått och gott på hemmaplan.

FÖR MIG VIKTIGT att på olika sätt stötta verksamheten i våra samhällsföreningar. Som Stockarydsbo är förstås min egen lokala samhällsförening särskilt angelägen. Dessutom ligger Stockaryds samhällsförening mig lite speciellt varmt om hjärtat, eftersom jag var med och startade upp denna. Man kan nog säga att mitt samhällsengagemang tog fart genom det aktiva arbetet i Stockaryds samhällsförening.

INFÖR ÅRETS nationaldagsfirande har jag haft som uppgift att hjälpa samhällsföreningen med att ordna en affisch. Denna utgår från ett foto från Järnvägsparken. Visst är affischen fin!?

JAG TYCKER DET ÄR BRA att det ordnas trevliga arrangemang i vårt samhälle och extra roligt när det satsas på att göra vårt viktiga nationaldagsfirande till något utöver det vanliga. I Stockaryd medverkar de omåttligt populära "Lindbergarna" och BrittMari Broman talar. Min uppgift är att välkomna nya medborgare. Kom gärna dit du också!
Du kan se hela affischen på denna länk: